איפור קבוע ומיקרופיגמנטציה

איפור קבוע הינו הליך של החדרת פיגמנט לשיכבת העור העליונה או העמוקה והשתקפותו מהעור. הפיגמנט יכול להישאר בעור תקופה קצרה 3-4 שנים או להישאר קבוע.

הפרמטרים שיקבעו כמה זמן הפיגמנט יישאר בעור הינם:

  • עומק ההחדרה
  • ההרכב הכימי של הפיגמנט המוחדר
  • שלא כמו באיפור מקצועי , באיפור קבוע התוצאה שמתקבלת היא השתקפות הפיגמנט מתוך העור ולכן  נראה תמיד שינויי גוון קל או חזק בהתאם לגוון הטבעי של העור אליו הוחדר.
מיקרופיגמנטציה= תורת הפיגמנט. ממה הוא מורכב, מהן תכונותיו, לאן הוא יכול להשתנות כיצד למנוע שינויי גוון ועם איזה פיגמנט ניתן לטשטש או למחוק פיגמנט קיים איזה פיגמנט מתאים לגוון עור מסויים כדי לקבל תוצאה רצויה.

כל פיגמנט מרגע החדרתו לעור מתחיל לדהות. הדהייה גורמת לשינויי גוון הפיגמנט שהוחדר. השינוי תלוי בהרכב הפיגמנטים שמכיל הצבע המסויים שהוחדר לעור ובפיגמנטציה הטבעית של העור אליה הוחדר.

שליטה בתורת המיקרופיגמנטציה מאפשרת  לנו  בחירת פיגמנט נכונה לסוג העור המסויים שלתוכו אנו רוצים  להחדיר את הפיגמנט.

השתקפות הפיגמנט  אחרי החדרתו לעור,תלויה בגוון העור של הלקוח. הפיגמנט הזעיר=מיקרו שחודר לעור יוצר ריאקציה עם העור וגוון עור הלקוחה הוא המסנן של הגוון שיכתיב את הגוון הסופי של האיפור.

ככל  שעור הפנים של המטופלת בהיר יותר  אפשרויות ההחדרה וההשתקפות של הפיגמנט טובות יותר. ככל שגוון עור הלקוחה כהה יותר כך מצמצמות אפשרויות ההשתקפות של הפיגמנט בעור.

במקרופיגמנטציה  אנו מסווגים את כל הפיגמנטים הקיימים ל-3 קבוצות עיקריות:
פיגמנטים חמים, פיגמנטים קרים, פיגמנטים נטרליים.
כל הפיגמנטים הללו מקורם בשלושת צבעי היסוד:  אדום (חם) צהוב(חם)הו ,כחול (קר)

גם את גוון העור של הלקוחה  נסווג לפי גוון שמכיל:
פיגמנט חם, פיגמנט קר או  ניטרלי .
השילוב הנכון בין סוג הפיגמנט לסוג העור נותן לנו את התוצאה הסופית של הגוון שיתקבל בעור. מעבר לתכונות הפיגמנט והרכבו הכימי והפיגמנטטיבי חשוב להתייחס לרמת ה-PH  בעור.

אותו פיגמנט שנחדיר לעור שומני עם רמת חומציות גבוהה יקבל גוון שונה מאשר אם הוא יוחדר לעור יבש עם רמת חומציות ניטרלית או נמוכה. הפיגמנטציה של המטופל(ת)  + הפיגמנט שהוחדר לעור (ה)  הם שיקבעו את הגוון הסופי שיתקבל באיפור הקבוע.

כדי שנוכל ליישם את תורת המקרופיגמנטציה  בעבודתנו כמאפרות קבועות את בהדמיית שיער בקרקפת  חשוב שנדע לאיזה סיווג שייך כל פיגמנט. (חם, קר, ניטרלי). ערבוב שגוי בין צבעים מסווג מנוגד עלול לגרום לשינויי גוון גדולים אחרי החדרתם לעור.

המקצועיות שלנו בבחירת גוון נכונה תלויה מאד באינפורמציה של היצרן. רק כשזו מונחת לפנינו נוכל לשלב את האינפורמציה עם גוון העור של הלקוחה ולבחור נכון את הפיגמנט המושלם לאיפור. לכן המלצתי , להשתמש בכללי המקרופיגמנטציה  עם פיגמנטים שמיוצרים בשקיפות מלאה על תכונותיהם  מבחינת הסיווג המקרופיגמנטטיבי.

ידע הוא  כוח……..  כוח הוא שליטה………שליטה  מביאה לתוצאה…….

בהצלחה לכל המאפרות………

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.