בעיות נפוצות באיפור קבוע

בעיות נפוצות באיפור קבוע וכיצד נפתור אותם בקלות
וכיצד נפתור אותן בקלות

מה שלומכן חברות מוכשרות?

בפוסט של היום אתעכב על מספר בעיות נפוצות בהן אנו נתקלות בקליניקה, בעיות שהפתרון שלהן לא תמיד כזה פשוט.

פיגמנט עקשן
פעמים רבות מאפרות מתלוננות בפניי על קשיים בניסיונות להחדיר פיגמנט באזורים מסוימים. השאלות שחוזרות על עצמן: 'מדוע באזור אחד זה הולך לי בקלות ובאחר זה ממש לא פשוט'?  וגם: 'איך זה שבאותה לקוחה נקלט הפיגמנט היטב במקום אחד ובמקום אחר לא'?
למה זה קורה? תתפלאו, אך התשובה מאוד פשוטה וקשורה לעובדה שאנו עובדות בד"כ עם מחט קטנה שתפקידה לחלחל את הפיגמנט לעור דרך הנקבוביות. אך ישנם אזורים בהם הנקבוביות סגורות ואינן מאפשרות 'מעבר' של הפיגמנט דרכן.
מה עושים? במקרים כאלו אני ממליצה לרכך את האזור ולהרחיב את הנקבוביות
בעזרת תמיסה ייחודית שפותחה בגרמניה בשם 'מחדיר צבע'. אני מבטיחה לכן כי דקה לאחר מריחת התמיסה תוכלו להחדיר את הפיגמנט בקלות (והוא גם ייקלט היטב).

התאמת פיגמנט ללקוחה
כיצד נתאים את הפיגמנט הנכון לעור הלקוחה? נתחיל בכך שכל התאמת גוון מתחילה באבחון נכון של הפיגמנט הטבעי של הלקוחה. אבחנתן את הפיגמנט של הלקוחה? מצוין. כעת אני ממליצה לבחור צבע הפוך לפיגמנט הטבעי שלה.
אתן מספר דוגמאות: ללקוחה עם פיגמנטציה 'חמה' נבחר פיגמנט ניטראלי או קר, ולהיפך: ללקוחה עם פיגמנטציה 'קרה' נתאים פיגמנט ניטראלי או חם.
לעומת זאת, אם אתן מעוניינות להעניק אפקט 'טבעי' לעור הלקוחה ההמלצה שלי היא: ללקוחה עם גוון עור פנים בהיר נבחר גוונים בהירים וללקוחה עם גוון עור כהה נתאים גוונים כהים.

עיצוב נכון של גבות
איפור גבות קבוע! ללא ספק מדובר באחד מהטיפולים הנפוצים שלנו כמאפרות. יחד עם זאת, למרות הפופולריות של הטיפול והניסיון הרב שלנו, חשוב שנדע לסמן את 3 הנקודות הבאות בטרם אנו ניגשות למלאכת העיצוב:

  1. נקודת ההתחלה של הגבה
  2. נקודת הגובה
  3. נקודת הסיום של הגבה

למה זה קריטי? כיוון שאחד הפרמטרים שיקבעו אם העיצוב יהיה נכון ומדויק הוא הסימטריות. עיצוב גבות, יפה ככל שיהיה, ייכשל אם בסופו של יום נעצב ללקוחה שלנו 2 גבות שאינן סימטריות ואחידות בצורתן, בגובהן, באורכן ועוד.
רוצות לעצב גבות מושלמות, סימטריות ואחידות? כדאי שתכירו מספר עזרים כגון שבלונות לגבות שיסייעו לכן בבחירת הצורה, סרגל גבות שיאפשר לכן לעצב את הגבות באופן סימטרי ועוד.
כעת כשאתן יודעות כיצד לעצב גבות בצורה מושלמת, אזכיר גם כי חשוב לקחת בחשבון 2 פרמטרים נוספים המשתנים בין לקוחה ללקוחה: סוג הפנים (מורפולוגיה של הפנים) וגיל הלקוחה. אה… ועוד משהו חשוב הקשור לשרטוט ראשוני בדרך לעיצוב גבות מושלמות:
תזכרו לשבת. זה יותר מדויק וזה גם הרבה יותר נוח J

דליל או סמיך? כיצד נזהה פיגמנט איכותי
סוגיה נוספת איתה אנו מתמודדות מדי יום. איך תדעו האם הפיגמנט שאתן מחזיקות ביד סמיך מהסיבה הנכונה? חשוב לדעת: פיגמנט יכול 'להיראות' סמיך ומלא משתי סיבות:

  1. הוא מכיל ריכוז גבוה של מרקם שומני כגון גליצרין
  2. הוא מכיל ריכוז גבוה של פיגמנט

כמובן שהפיגמנט של סעיף 2 יהיה האיכותי אותו נחפש ואיתו נרצה לעבוד: פיגמנט שלא ידהה מהר מדי וישמור על הגוון שלו לאורך זמן.
אוקיי. כעת כל שנותר הוא לברר את אחוז הפיגמנט המודפס על גבי האריזה, נכון? אז זהו שלא. לצערי אף יצרן פיגמנטים אינו מציין נתון זה על אריזת הפיגמנט. מה אתן כן יכולות לעשות? פשוט מאוד: מירחו מעט מהפיגמנט על גב ידכן. הצבע 'מרגיש' שומני ומבריק? סימן שהוא מכיל כמות גדולה של מרקם שומני. אם התחושה אינה שומנית סימן שהפיגמנט שבחרתן איכותי ומכיל ריכוז גבוה של פיגמנט.

ועוד משהו חשוב הקשור במריחת הפיגמנט וקליטתו:
הישארות הפיגמנט בעור תלויה גם בחומרים שאנו מורחות על העור בסיום הטיפול. שנים רבות היה נהוג למרוח בסיום הטיפול משחות עור למיניהן על מנת לאטום את הנקבוביות.
פעולה זו התבררה כטעות לאחר שמחקרים הוכיחו שמשחות העור 'שואבות' את הפיגמנטים זאת מכיוון שהן יוצרו למטרה ייעודית – הוצאת זיהומים מהעור. הפיגמנטים שאנו מחדירות לעומת זאת אינם נחשבים לזיהום ולכן לא מומלץ למרוח משחות אנטיביוטיות או משחות עור בסיום הטיפול.

אז מה כדאי למרוח במקום? אני ממליצה על 'מקבע' (או Versiegler בגרמנית) – חומר ייחודי לאטימת הנקבוביות בסוף הטיפול. מדובר בחומר שקוף שפותח בגרמניה ונספג בעור כעבור 6 שעות, בעזרתו תוכלו לקבע את הפיגמנט מצד אחד ולאטום את העור מצד שני.
כדי להרגיע את העור אני ממליצה למרוח שכבה דקה של ויטמין E לפני מריחת ה'מקבע' ולתת ללקוחה בסיום הטיפול מיכל אריזת 5 מ"ל של ויטמין Eלהמשך מריחה בביתה.

שיהיה בהצלחה,
ענת ויל סמג'ה

2 תגובות בנושא “בעיות נפוצות באיפור קבוע”

  1. היי.
    הזדהיתי עם מה שכתוב כאן, כי גם עליי כבר כמה פעמים לא תופס איפור קבוע בשיטת השיערה בגבות. בפעם האחרונה שעשיתי את זה הצטערתי כי הקוסמטיקאית גבתה ממני 1000 ש"ח לשני טיפולים שלא החזיקו שבוע! סכום כזה לאם חד הורית הוא גדול, ומאז פשוט לא עשיתי כי איבדתי אמון שזה יכול להישאר אז אני רק מתאפרת.
    אז עם כל זה שמה שכתוב כאן נשמע משכנע, ובגלל שאני לא רוצה שוב לשלם כסף בלי לקבל תמורה, הייתי רוצה לדעת האם זה תופס בוודאות? אם כן, כמה זה עולה ואיפה הקליניקה?

    1. היי טל ,
      מצטערת שעונה רק עכשיו.
      אני נמצאת בכפר יונה.
      את יכולה ליצוא איתי קשר טלפון: 058-5876768
      ענת- ביוטי לוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.