כיצד לבחור מכשיר איפור קבוע

מכשיר איפור קבוע- כיצד לבחור מכשיר איפור קבוע
אחת ההתלבטיות הגדולות שלנו כמאפשרות שרוצות מדי פעם להשתדרג ולהתקדם עם עבודת האיפור היא ההתלבטות באיזה מכשיר לבחור !! ברור לכולנו שרכישת מכשיר איפור קבוע היא הוצאה לא קטנה ועל חלק מאיתנו אפילו "כבדה". בבלוג הזה אני מנסה לשפוך קצת "אור" על סוגי המכשירים שמוצאים לרכישה – מה ההבדלים ביניהם, כיצד נקבעת איכות של מכשיר ולפי איזה פרמטרים נקבע מחירו.
ולפני שכל אחת מאיתנו מחליטה איזה מכשיר טוב ונכון עבורה ריכזתי כאן את ההבדלים בין איכויות המכשירים ומה חשוב לשאול ועל מה להקפיד בהליך רכישה של מכשיר לאיפור קבוע.
1.מכשיר איפור קבוע דיגיטלי:  מיתוס המונח "מכשיר דיגיטלי" .
כיום אין מכשיר שאין לו צג דיגיטלי שמראה את מהירות המכשיר.המילה "דיגיטלי" אינה אומרת שום דבר על איכות המכשיר מעבר לכך שיש לו צג דיגיטלי כמו שיש היום בכל מכשיר חשמלי רגיל.
2. ההבדלים בין המכשירים נקבעים לפי איכות  חיצונית ופנימית שלו
חיצוני – האם המרכב החיצוני שלו מיוצר מפלסטיק או ממתכת.
פנימי- האם אלקטרוניקה שבתוכו היא אלקטרוניקה מתקדמת  עם זכרון ותוכנות או חשמל של ON/OFF בלבד.
מכשיר שהמרכב שלו מיוצר מפלסטיק הוא  זול יותר בייצור שלו ונחשב  בעולם המקצועי לפחות איכותי- כמות הקרינה שהוא פולט גבוהה יותר ממרכב מתכת .הוא שביר ופגיע יותר לחומרים איתו הוא בא במגע.
מכשיר שהמרכב שלו מיוצר ממתכת הוא עמיד יותר, חזק יותר, נשמר לאורך זמן ארוך יותר והכי חשוב- כמות הקרינה שלו נמוכה בהרבה והסיכויים שמכשירים אחרים בסביבתו יפגעו וישבשו את פעולתו קטנה יותר.
אלקטרוניקה בסיסית- מכשיר איפור קבוע ללא תוכנות עם אפשרות של הורדה או הוספה של מהירות בלבד.
מכשיר איפור קבוע עם אלקטרוניקה חכמה- מכשיר מושקע עם הנדסה לסוגי הטיפולים השונים באיפור קבוע  לדוגמא:
תוכנה לגבות, לעיניים ולשפתיים  מכשיר  עם תוכנות יהיה תמיד מדוייק יותר בהחדרת הפיגמנט ויקל על המאפרת בעבודתה ממכשיר שאין לו תוכנות וקיימת בו רק האפשרות לשנות את המהירות.
3. מהירות החדרת הפיגמנט תלוייה  בכוח של המכשיר שמוזרם לידית. VOLTAGE  או VOLT
מכשיר איכותי יש לו ספק כוח של OUTPUT  מינימום – 12 VOLT  .מכשיר איפור קבוע שספק הכוח שלו או הידית שלו עובדת על כוח קטן יותר מזה נחשב למכשיר בסיסי שמיועדים למתחילים במקצוע אבל אינו מתקדם מספיק כדי להחדיר פיגמנט באופן מקצועי.
ככל שהמהירות האפשרית של המכשיר גבוהה יותר ייחשב המכשיר כמכשיר אמין יותר בעל כוח החדרה גבוהה של הפיגמנט. בכל אזור מומלץ על מהירות שונה בהתאם לסוג העור באזור ולכן האפשרות להגיע למהירות גבוהות היא חשובה כשניתקל בלקוחה עם עור עבה ושמנוני שדוחה את הפיגמנט באופן רגיל.
מכשירים איכותיים מהירות ההחדרה שלהם היא מינימום  מ – 160 כניסות של המחט בשניה
מכשירים שמהירות ההחדרה שלהם פחותה מ- 160 נחשבים לאיטיים ופחות איכותיים.

4. לחצנים-כפתורים או מסך נגיעה SCREEN  TOUCH
המכשירים שהכרנו בעבר היו עם כפתורים שנפלו ונשברו או לחצנים מסומנים על מדבקת המכשיר שעם הזמן הצבע ירד והלחצן נקרע במיוחד אצל אלו מביננו שלחצו עליו הרבה עם ציפורניים ארוכות.
העידן הזה נגמר. היום המכשירים האיכותיים מיוצרים הטכנולוגיית   SCREEN  TOUCH כלומר נגיעה רכה על מסך זכוכית כמו באייפון מניעה את המכשיר לפעולה. היתרון שטכנולוגיה הזו שאין בלאי לגרפיקה של המכשיר כי היא מומעת בתוך המסך ואינה חיצונית כמו במכשירים הישנים.
אנחנו לא צריכות ללחוץ ולהפעיל לחץ על המכשיר אלא נגיעה רכה מניעה אותו לפעולה.
כל הליך האיפור נעשה ידידותי ומהיר כמו משחק עם הפלאפון.גם מבחינה אסטטית והגיינית קל יותר לנקות את המסך והוא אינו סופח צבע כמו המכשירים מהדור הישן שאחרי תקופת עבודה איתם היו מרוחים בצבע שלא היה ניתן להסירו.

5. בחירה של ידית למכשיר
מנוע :חשוב שהמנוע של הידית יתאים לאלקטרוניקה של המכשיר. ידית שהמנוע שלה אינו מתואם לאלקטרוניקה של המכשיר לא תעבוד באופן מדוייק גם אם היא עובדת עם מחטים של מחט ומגו בחטיבה אחת.
מומלץ לרכוש את הידית ביחד עם המכשיר מאותו ספק כדי להגיע לתוצאה הכי מדוייקת של העבודה.
מחט: ידיות שמותאמות לעבודה עם מחט ומגן בחטיבה אחת הן הגייניות ומדוייקות יותר מידיות שמותאמות למחטים ומגני מחט שמגיעים ארוזים בנפרד

מכשירים – בשוק הגרמני והאירופאי
מכשיר מפלסטיק ללא תוכנות מחירו נע בין 2500 – 4000 ₪.  (800-900 יורו)
מכשיר מפלסטיק עם תוכנות מחירו  נע בין 4500-5500 ₪     ( 1000-1500 יורו)
מכשיר ממתכת עם תוכנות מחירו נע בין   5500-7000ש"ח    (1400-1800 יורו)
מכשיר מתכת עם תוכנות ומסך SCREEN  TOUCH  8000-12000 (2000-3000 יורו).
מקווה שהצלחתי לעשות "סדר" בבלבול שהרבה מאיתנו חוות שכשבאות לרכוש מכשיר
ומאחלת בהצלחה לכל המאפרות בבחירה נכונה ושתהיה לכן קנייה מוצלחת.
בברכת חג שמח פריחה ולבלוב במכון
ענת ויל סמג'ה – מאסטרית בינלאומית לאיפור קבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.